مدرس ISO 10004:2012 مدرس استاندارد رضایت مشتری
ISO 10004:2012 استاندارد رضایت مشتری
ارسال شده در استانداردهای سیستم مدیریت
بقای یک سازمان به سود آوری آن بستگی دارد سود آوری به فروش سازمان وابسته است فروش سازمان به میزان جذب مشتری ارتباط مستقیم دارد و برای جذب مشتری باید نیاز های وی را شناخت.
دانستن اینکه مشتری چه تلقی از سازمان ، محصولات و خدمات آن دارد و موقعیت شرکت و مصول و خدمات آن در بازار رقابت چیست و انتظاراتی که مشتری از شرکت دارد کدام است به سازمان کمک می کند که بتواند بازار خود را توسعه دهد. نمونه عدم توجه به تغییرات در بازار و نزدیک شدن به سقوط در قرن حاظر شرکت NOKIA بود شرکتی که تا سال 2006 پر فروش ترین شرکت تولید کننده تجهیزات ارتباط راه دور و گوشی همراه بود به دلیل عدم توجه به نیاز بازار و تغییرات در سلیقه مشتریان و انتظارات آنها و اینکه دیگر تلفن همراه از نظر مصرف کنندگان تنها یک وسیله ارتباطی نبود و باید به یک کامپیوتر جیبی تغییر کاربری می داد به دلیل عدم درک این موضوع و غافل شدن از نیاز مشتریان بازار خود را از دست داد و از سال 2010 ضرر ده شد و ناچار برای فرار از ورشکستگی به شرکت مکروسافت فروخته شد.
مدرس استاندارد ایزو ISO 10004:2012
مدرس مدیریت
بهزاد حسین عباسی
09121724677
09128724677