مدرس اندازه گیری وضعیت شکایت های پنهانی مشتری iso 10004
مدرس ایزو 10002 مدرس ایزو 10004 | يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۴۰ ب.ظ
اندازه گیری وضعیت (شکایت های پنهانی) بسیار سخت و وحشتناک است؛ به ویژه زمانی که نتوانیم مبداء شکایتهای مردم را از خودمان ردیابی کنیم. اگر سازمان ما در یک مدت زمان معین تنها ۲۰ شکایت دریافت کند، احتمالاً ۵۰۰ مشتری ناراضی داریم. مشکل اینجاست که مطلبی درباره آن ۴۸۰ نفری که زحمت شکایت کردن را به خود نداده اند، نمیدانیم؛ و این در حالی است که طبق گزارش موسسه پژوهشها، این ۴۸۰ نفر به همراه ۲۰ نفر شاکی با بیش از ۵ هزار نفر دیگر درباره تجربه بدشان صحبت میکنند. ۵۰ درصد از این ۵۰۰ نفر، یعنی ۲۵۰ نفر به طور کامل از اظهارات منفی درباره خدمات و تولیدات ما تاثیر میپذیرند، به گونهای که از خرید و حتی فکرکردن به خرید تولیدات ما صرفنظر می کنند.
مدرس استاندارد ایزو ISO 10004:2012
مدرس مدیریت
بهزاد حسین عباسی
09121724677
09128724677